Φτάσαμε στο τρίτο μάθημα και αυτής της ενότητας και δυστυχώς είναι η πρώτη ανάρτηση που κάνω (ως εργαζόμενη μητέρα ψάχνω κι εγώ να βρω λίγο χρόνο να τα προλάβω όλα).Τα σημαντικότερα γραμματικά φαινόμενα αυτής της ενότητας είναι να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα επίθετα μέσα σε ένα κείμενο, να βρίσκουν τις πτώσεις και τους βασικούς κανόνες του συλλαβισμού. Πρέπει φέτος αυτά να γίνουν ¨κτήμα¨ των παιδιών γιατί τα έχουμε κάνει και τα προηγούμενα χρόνια και φέτος γινόμαστε πιο απαιτητικοί στο να μπορούν μόνα τους να τα βρίσκουν .Αν κάποιο από αυτά τα δυσκολεύει καλό είναι να μην τους λύσετε τις ασκήσεις αλλά να αφήσετε να τα εξηγήσουμε πάλι στο σχολείο.
Πρέπει τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν τα επίθετα και στο γραπτό τους λόγο (παραγωγή γραπτού λόγου) γιατί έτσι κάνουν πιο όμορφο το κείμενό τους και πιο παραστατικό.
Για την αναγνώριση των πτώσεων θυμηθήκαμε πάλι το τραγουδάκι που λέγαμε πέρυσι και τόσο τους άρεσε
Ήρθε μια κουφή γριά
Μια κουφή, κουτσή γριά
είδε ένα σωρό παιδιά
και τα ρώτησε!!
- Ποιος;
- Ποιανού;
- Ποιον;
- Για φωναξέ τον..
όλα αυτά από το ¨Δασκαλοπαίδι ¨βεβαίως
και τέλος τους κανόνες συλλαβισμού που τόσο τους είχαμε δουλέψει πέρυσι ώστε φέτος μας φάνηκαν παιχνιδάκι....
Βέβαια ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στις συλλογές μια και το μάθημά μας μιλάει για την συλλογή γραμματοσήμων του Μίκη Θεοδωράκη.Ο Δημήτρης Κ. μας έφερε την συλλογή γραμματοσήμων της μαμάς του μέσα σε ένα παλιό βαλιτσάκι που περιελάμβανε γραμματόσημα που είχαν πρωτοκυκλοφορήσει. Τα παιδιά δεν χόρταιναν να τα κοιτάζουν
Στη συνέχεια απολαύσαμε τη συλλογή της Ιωάννας όπου τα γραμματόσημα ήταν τοποθετημένα σε ένα ειδικό τετράδιο για γραμματόσημα
Μαζί με τα γραμματόσημα η Ιωάννα μας έφερε και μια μπουρού ένα μεγάλο κοχύλι που κοσμούσε την συλλογή της και το είχε αγοράσει στην Κέρκυρα.Όταν η γνώση γίνεται βιωματική αρέσει περισσότερο στα παιδιά και κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον.
Μαζί με τα γραμματόσημα η Ιωάννα μας έφερε και μια μπουρού ένα μεγάλο κοχύλι που κοσμούσε την συλλογή της και το είχε αγοράσει στην Κέρκυρα.Όταν η γνώση γίνεται βιωματική αρέσει περισσότερο στα παιδιά και κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον.
Τέλος ο Νίκος μας έφτιαξε τα γεωμετρικά στερεά με πολύχρωμα χαρτόνια και τα έδειξε κι αυτός στα παιδιά
Πριν κλείσω να καλωσορίσω και την καινούρια μας μαθήτρια την Ιωάννα!
παραπολι ορεα παρουσιασι
ΑπάντησηΔιαγραφή