Και μετά τους ακεραίους να ΄σου κάνουν την εμφάνισή τους και οι κλασματικοί αριθμοί και ένα δέος βλέπεις στα μάτια των παιδιών ! Τι είναι αυτοί οι αριθμοί? Πώς διαβάζονται? Απόγνωση και στους γονείς, ¨Πώς είναι δυνατόν να μάθουν σε αυτή την ηλικία τα κλάσματα?¨
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η έννοια των κλασμάτων μπορεί να γίνει κατανοητή από τα παιδιά της Γ΄δημοτικού γιατί στηρίζεται περισσότερο στο οπτικό επίπεδο και της ζωγραφικής και λιγότερο των πράξεων.
Στην τάξη τώρα το πρώτο που κάναμε ήταν να φέρουμε παραδείγματα από πράγματα αγαπημένα στα παιδιά όπως η σοκολάτα ή μια πίτσα. Τα ζωγραφίσαμε στον πίνακα και προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τα κλάσματα που προέκυπταν.
Με τον ίδιο τρόπο 3/4 = τρία τέταρτα (όπως βλέπετε μπορώ να γράψω και οριζόντια το κλάσμα βάζοντας την κλασματική γραμμή στο πλάι) , 7/10 =εφτά δέκατα, 12/21= δώδεκα εικοστά πρώτα,56/100 =πενήντα έξι εκατοστά...
Το επόμενο που μάθαμε ήταν να συγκρίνουμε τις κλασματικές μονάδες και αυτό έγινε με το παράδειγμα της σοκολάτας που την κόψαμε σε 2 ίσα μέρη και μετά σε 3 ίσα μέρη και φάγαμε το 1.Τα παιδιά στην αρχή δεν μπόρεσαν να καταλάβουν πώς το 1/2 είναι μεγαλύτερο από το 1/3 αλλά όταν το κάναμε στην πράξη το κατάλαβαν και έβγαλαν μόνα τους τον κανόνα ,δηλαδή ότι δεν τους συμφέρει να φάνε το 1/36 της σοκολάτας γιατί θα φάνε ένα μικρούτσικο κομματάκι (δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τη σοκολάτα σας το εγγυώμαι!!!!)
Το επόμενο δίωρο μάθαμε πως αν το κλάσμα έχει τον ίδιο αριθμητή και παρονομαστή είναι ίσο με το 1.Δηλαδή αν πάρω μία πίτσα και την κόψω σε 4 κομμάτια και φάω και τα 4 (4/4) έχω φάει 1 πίτσα
Αν την κόψω σε 8/8 ή σε 12/12 πάλι μια πίτσα θα έχω φάει.
Τα κλάσματα μας δείχνουν πάντα την πράξη της διαίρεσης μιας και κόβω ή μοιράζω. Επίσης τα κλάσματα που έχουν αριθμητή το ένα ονομάζονται κλασματικές μονάδες.
Αν κάτι από όλα αυτά που είπαμε τα παιδιά δεν το κατάλαβαν (Δημήτρη μου εσύ αν έχεις κάποια απορία στείλε μου μήνυμα) θα τα ξαναπούμε μέχρι να τα καταλάβουν όλοι. Παιδιά τα κλάσματα είναι πολύ νόστιμα γιατί έχουν ωραία παραδείγματα, τι λέτε κι εσείς?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου