ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025e-mail : info@hms.gr
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ΄- ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ & Α΄ - Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ΄- ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ & Α΄ - Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Βασικό στοιχείο, αλλά όχι το μόνο, πρωτοτυπίας του νέου διαγωνισμού είναι ότι οι μαθητές δεν αξιολογούνται ως προς τις μαθηματικές τους γνώσεις.
Βασικός στόχος είναι να έρθουν ΟΛΟΙ οι μαθητές σε επαφή με τις πτυχές της Μαθηματικής σκέψης, του Μαθηματικού συλλογισμού.
Σημαντικές παιδαγωγικές πτυχές του διαγωνισμού:
• Κάθε προαπαιτούμενη γνώση για την απάντηση στα θέματα του διαγωνισμού (τύποι – προτάσεις της θεωρίας) θα παρέχεται στους μαθητές.
• Τα θέματα θα είναι επικεντρωμένα στην Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και θα επιλέγονται από την επιτροπή διαγωνισμών και Ολυμπιάδων της ΕΜΕ, η οποία έχει τεράστια πολυετή πείρα σε θεματοδότηση Μαθηματικών διαγωνισμών. Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο Πρόεδρος της ΕΜΕ.
• Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 20 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και κλιμακούμενης δυσκολίας.
• Τα θέματα θα οργανώνονται με βάση το είδος της μαθηματικής σκέψης (αναλογική, επαγωγική, συνδυαστική, αλγεβρική, γεωμετρική, αλγοριθμική κ.λ.π) καθώς κάθε είδος αντιστοιχεί σε διακριτή Μαθηματική ικανότητα. Είναι προφανές ότι οι Μαθηματικές δραστηριότητες συχνά απαιτούν ένα συνδυασμό δύο ή και περισσοτέρων ικανοτήτων.
• Κομβικό σημείο στο διαγωνισμό αποτελεί η έννοια της στρατηγικής (απορρίπτω απαντήσεις, προσεγγίζω με εκτίμηση, υπολογίζω απλούστερες παραστάσεις, βρίσκω το μοτίβο κ.λ.π) που απαιτείται προκειμένου να απαντηθεί ένα θέμα.
• Κάθε προαπαιτούμενη γνώση για την απάντηση στα θέματα του διαγωνισμού (τύποι – προτάσεις της θεωρίας) θα παρέχεται στους μαθητές.
• Τα θέματα θα είναι επικεντρωμένα στην Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και θα επιλέγονται από την επιτροπή διαγωνισμών και Ολυμπιάδων της ΕΜΕ, η οποία έχει τεράστια πολυετή πείρα σε θεματοδότηση Μαθηματικών διαγωνισμών. Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο Πρόεδρος της ΕΜΕ.
• Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 20 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και κλιμακούμενης δυσκολίας.
• Τα θέματα θα οργανώνονται με βάση το είδος της μαθηματικής σκέψης (αναλογική, επαγωγική, συνδυαστική, αλγεβρική, γεωμετρική, αλγοριθμική κ.λ.π) καθώς κάθε είδος αντιστοιχεί σε διακριτή Μαθηματική ικανότητα. Είναι προφανές ότι οι Μαθηματικές δραστηριότητες συχνά απαιτούν ένα συνδυασμό δύο ή και περισσοτέρων ικανοτήτων.
• Κομβικό σημείο στο διαγωνισμό αποτελεί η έννοια της στρατηγικής (απορρίπτω απαντήσεις, προσεγγίζω με εκτίμηση, υπολογίζω απλούστερες παραστάσεις, βρίσκω το μοτίβο κ.λ.π) που απαιτείται προκειμένου να απαντηθεί ένα θέμα.
• Οι διδάσκοντες, εάν το επιθυμούν, θα μπορούν να ενσωματώσουν το υλικό που παράγει η επιτροπή του διαγωνισμού στο περιεχόμενο της διδασκαλίας τους κα-θώς το υλικό αυτό θα είναι απόλυτα συντονισμένο με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών της κάθε τάξης.
Μοναδική υποχρέωση των μαθητών που θα συμμετέχουν (π
ου ταυτόχρονα αποτελεί και σημαντική εκπαιδευτική προσφορά λόγω του μεγάλου κύρους των περιοδικών της ΕΜΕ) είναι η ετήσια συνδρομή σε ένα περιοδικό της ΕΜΕ με κόστος 10€. Ωστόσο, μα-θητές που θέλουν να συμμετάσχουν, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα της συνδρομής, θα συμμετέχουν δωρεάν κατόπιν αιτιολογημένης αιτήσεως του διευθυντή του σχολείου τους.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το διαγωνισμό (εξεταστικά κέντρα, υλικό για εκπαιδευ-τικούς και μαθητές, οργανωτική δομή, τρόπος βράβευσης κλπ) θα αναρτηθούν στις αρχές Σεπτεμβρίου σε ιδιαίτερο ιστότοπο μέσα από την ιστοσελίδα της ΕΜΕ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Ανάργυρος Φελλούρης Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Καθηγητής Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
πηγή http://www.hms.gr/?q=node%2F1425&fbclid=IwAR3sX4tn0r7Z2APM5PWo2gDyiJfuUuvfqaXKLv54R6Y5IKLDcyiuMhgE2uM
Ανάργυρος Φελλούρης Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Καθηγητής Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
πηγή http://www.hms.gr/?q=node%2F1425&fbclid=IwAR3sX4tn0r7Z2APM5PWo2gDyiJfuUuvfqaXKLv54R6Y5IKLDcyiuMhgE2uM