Σήμερα αποφάσισα να σας μιλήσω για το βιβλίο του γράμματος που φτιάχνουμε με τα παιδιά και περιέχει τα γράμματα που μαθαίνουμε κάθε δεύτερη μέρα.Στην αρχή ξεκίνησε με πολλή ζωγραφική όπου κάθε παιδί ζωγράφιζε στις συννεφοζογραφιές τις λέξεις που ήθελε και εγώ έπαιζα το ρόλο του γραμματέα. Όσο προχωρούσαμε όμως και τα παιδιά έμαθαν να γράφουν τις πρώτες λεξούλες ο ρόλος μου περιορίστηκε και όλο και περισσότερα παιδιά μπορούσαν να αντιγράψουν με ευχέρεια από τον πίνακα τις λέξεις που βρίσκαμε.
Αυτό συνεχίστηκε μέχρι να μάθουν όλα τα παιδιά να αντιγράφουν και μετά περάσαμε στο δεύτερο στάδιο όπου τα παιδιά θα έπρεπε να ανακαλύπτουν το καινούριο γράμμα μέσα από τις σελίδες των περιοδικών και των εφημερίδων και να τις κολλάνε κάτω από το ποιηματάκι που τους είχα φωτοτυπήσει. Ομολογώ ότι αυτό τους φάνηκε εύκολο και γρήγορα τα παιδιά ανακάλυπταν το νέο γραμματάκι και η σελίδα γέμιζε με αποκόμματα μεγάλα ή μικρά.Αυτό βοήθησε αρκετά τα παιδιά από άλλες χώρες γιατί ήταν πιο εύκολο να κόβουν και να κολλάνε.
Τώρα έχουμε φτάσει σε πιο σύνθετες διαδικασίες και στη δημιουργία των πρώτων απλών προτάσεων Στο σημείο αυτό θα μείνουμε αρκετά αφού η απλή πρόταση είναι η βασική δομή για την παραγωγή του γραπτού λόγου.
Αυτό συνεχίστηκε μέχρι να μάθουν όλα τα παιδιά να αντιγράφουν και μετά περάσαμε στο δεύτερο στάδιο όπου τα παιδιά θα έπρεπε να ανακαλύπτουν το καινούριο γράμμα μέσα από τις σελίδες των περιοδικών και των εφημερίδων και να τις κολλάνε κάτω από το ποιηματάκι που τους είχα φωτοτυπήσει. Ομολογώ ότι αυτό τους φάνηκε εύκολο και γρήγορα τα παιδιά ανακάλυπταν το νέο γραμματάκι και η σελίδα γέμιζε με αποκόμματα μεγάλα ή μικρά.Αυτό βοήθησε αρκετά τα παιδιά από άλλες χώρες γιατί ήταν πιο εύκολο να κόβουν και να κολλάνε.
Τώρα έχουμε φτάσει σε πιο σύνθετες διαδικασίες και στη δημιουργία των πρώτων απλών προτάσεων Στο σημείο αυτό θα μείνουμε αρκετά αφού η απλή πρόταση είναι η βασική δομή για την παραγωγή του γραπτού λόγου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου